Klimapilgrimsvandring

pil-1 Søndag 28. juni arrangerte Risør Frikirke klimapilegrimsvandring. Klimapilegrim 2015 er en nasjonal, tverrkirkelig mobilisering for klimarettferdighet. Gjennom gudstjenestefeiringer, pilegrimsvandringer og markeringer over hele landet vil kirkene løfte fpil3ram vårt kall til å ta vare på jorda vår og vår avhengighet av og takknemlighet til skaperverket og Skaperen. Det var ca 30 frammøtte, også sommergjester og folk fra andre menigheter i byen. Vandringen gikk til Kastellet der det ble fokusert på havet og hvordan det er truet av klimaendringer. Så fortsatte den over torget og opp til Risørflekken. Der ble det fokusert pil2på byen vår og det at vi alle lever i et fellesskap som sammen kan handle ansvarlig. Til slutt endte den opp i Fredsparken der vi stoppet ved «jordkloden». Der la vandrerne ned en håpskvist de hadde plukket underveis.